Banner

MASZ JUŻ KREDYT HIPOTECZNY?

Posiadasz kredyt hipoteczny w Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce? Możesz liczyć na naszą pomoc.

Harmonogram spłaty

 

  • aktualny harmonogram spłaty znajdziesz w swojej bankowości internetowej R-NET
  • jeśli nie korzystasz z bankowości internetowej Twój harmonogram spłaty przekazujemy Ci zgodnie z formą otrzymywania korespondencji z banku, jaką z nami ustaliłeś - pocztą tradycyjną lub na twój adres email.
  • w przypadku konieczności przypomnia lub zmiany hasla do e- wyciągów skorzystaj z przycisku Odzyskanie lub zmiana hasła do e-wyciągów 
 

Realizacja przelewu

 

Przelew, dodanie odbiorcy zdefiniowanego w usłudze bankowości elektronicznej oraz ustanowienie zlecenia stałego z rachunku płatniczego odbywa się w sposób i na zasadach ustalonych przez bank prowadzący rachunek płatniczy.

Zawsze należy podać numer rachunku w formacie NRB - 26 cyfrowy numer rachunku podany w piśmie oraz, dla rachunków walutowych, numer rachunku w formacie IBAN - litery „PL” oraz 26 cyfrowy numer rachunku podany w piśmie a także SWIFT/BIC Banku PPABPLPK.

 

Kursy walut  

 

Sprawdź aktualny kurs waluty w której spłacasz kredyt hipoteczny TUTAJ

 

iNFORMACJE O RYZYKACH

 

  • Podstawowe cechy Kredytu istotne dla oceny związanego z nim ryzyka.
  • Rodzaje ryzyk związanych z przystąpieniem do umowy o produkt zabezpieczony hipoteką
  • Definicje stóp referencyjnych dla poszczególnych walut

 

WIĘCEJ

 

Zmiana warunków umowy kredytowej

 

 

Jak można złożyć wniosek o zmianę warunków umowy kredytu/pożyczki?
 
Elektornicznie – wypełniając formularz dostępny po zalogowaniu się do systemu bankowości internetowej R-Net
i wybraniu odpowiedniego typu zmiany.
Telefonicznie – kontaktując się z Centrum Telefonicznym, czynnym w dni robocze w godzinach 8-18, pod numerem stacjonarnym:
+ (48) 22 578 56 02 lub komórkowym: + (48) 801 822 222
Listownie - wraz z kompletem wymaganych dokumentów na adres: Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce
ul. Grzybowska 78, 00-844 Warszawa z dopiskiem 6 piętro

 

Jakie dokumenty należy skompletować, aby złożyć wniosek o zmianę warunków umowy?

Lista dokumentów, jakie należy zgromadzić w celu przedłożenia Bankowi do analizy (jest zróżnicowana w zależności od:

  • rodzaju wnioskowanej zmiany,
  • źródła dochodów Kredytobiorców,
  • rodzaju nieruchomości stanowiącej zabezpieczenie kredytu.

Pełne zestawienie wymaganych dokumentów znajdą Państwo w sekcji Wymagane dokumenty dotyczące zmiany warunków umowy – należy wybrać rodzaj wnioskowanej zmiany, a w przypadku, jeśli wniosek wymaga dostarczenia także dokumentów poświadczających aktualne dochody Kredytobiorców, dokumentów identyfikacyjnych oraz stan i wartość nieruchomości – także odpowiednie opcje w zakładkach „Dokumenty związane z uzyskiwanym dochodem”, „Dokumenty identyfikacyjne” oraz „Dodatkowe dokumenty dotyczące nieruchomości".

W przypadku, gdy wskazane dokumenty będą niewystarczające do przeprowadzenia rzetelnej analizy, Bank może wymagać dostarczenia dodatkowych dokumentów.

W jaki sposób Bank poinformuje o decyzji dotyczącej zmiany warunków umowy?

O wszystkich etapach procesu wymagających poinformowania Klienta (np. konieczność dostarczenia uzupełnień/wyjaśnień, podjęta decyzja kredytowa wraz z listą warunków do spełnienia, sporządzenie aneksu itd.) będą Państwo informowani telefonicznie lub mailowo.

Po zapoznaniu się z warunkami wydanej decyzji, bank wymaga potwierdzenia jej akceptacji przez dotychczasowych kredytobiorców poprzez zwrotne odesłanie skanu podpisanej decyzji za pośrednictwem dyspozycji w R-Net.

W jaki sposób następuje podpisanie aneksu do umowy?
  • Aneks zostaje przygotowany po zapewnieniu przez Klienta środków na opłatę oraz po zaakceptowaniu przez Analityka spełnienia wszystkich pozostałych warunków do przygotowania aneksu - jeśli takie występują w decyzji.
  • W następnej kolejności Pracownik Banku kontaktuje się z Klientem w celu umówienia wizyty kuriera. Aneks dostarczany jest za pośrednictwem firmy DHL.
  • Aneks wymaga podpisów wszystkich kredytobiorców. Jeżeli Klient / Klienci nie mają możliwości podpisania dokumentu w obecności kuriera istnieje możliwość odesłania dokumentu do Banku w terminie późniejszym (w przesyłce Klient otrzymuje kopertę zwrotną, już zaadresowaną na Bank).
  • W przesyłce znajduje się również list przewodni, z instrukcją podpisania dokumentu

 

 

 

 

DOKUMENTY

 

  • regulaminy,
  • tabele opłat i prowizji,
  • inne dokumenty.


WIĘCEJ